Ett välfungerande ledningssystem, som t ex bygger på en ISO-standard, är grunden för en effektiv, hållbar och framgångsrik verksamhet. Genom att arbeta strukturerat med processer, ansvar och uppföljning blir det lättare att styra organisationen mot långsiktiga mål och samtidigt uppfylla krav från kunder, myndigheter och standarder.
Ett ledningssystem skapar ordning och tydlighet men är också ett verktyg för att driva förbättring, stärka engagemanget bland medarbetare och bygga förtroende hos omvärlden.
För att ett ledningssystem ska bli mer än bara dokument och rutiner, krävs förståelse för hur hela verksamheten hänger ihop. Därför arbetar vi på Legacy med att analysera nuläget, kartlägga processer, arbetsmetoder, riktlinjer och ansvarsfördelning samt identifiera risker och förbättringsmöjligheter. När alla delar harmoniserar och integreras skapas en starkare grund för ökad lönsamhet, tillväxt och långsiktig hållbarhet.
Med vår erfarenhet hjälper vi er att utveckla och stärka ert ledningssystem; från dokumentationsstöd och strategisk verksamhetsutveckling till revisioner och ISO-certifieringar. Vi ser till att systemet fungerar i praktiken, inte bara på papper, och att det blir en naturlig del av ert sätt att arbeta.

1. Analys & nuläge
2. Planering & struktur
3. Implementering & utbildning
4. Uppföljning & förbättring